Ungkit Akhirat, Artis Malaysia Fiza Halim Bantah Selingkuh dengan Eks Suami Laudya Cynthia Bella
Instagram/fizahalimofficial
Selebriti

Artis Malaysia Fiza Halim mengunggah pesan menohok soal akhirat pasca diterpa dugaan selingkuh dengan Engku Emran, eks suami Laudya Cynthia Bella. Tak cuma itu, ia juga memberikan penjelasan terkait hubungannya dengan Emran.

WowKeren - Artis Malaysia Fiza Halim mendadak terseret dalam kasus keretakan rumah tangga eks suami pertama Laudya Cynthia Bella, Engku Emran, dengan Noor Nabila. Wanita berhijab yang juga penyanyi tersebut sempat menyindir soal akhirat karena dituding selingkuh dengan Emran.

"Sudah macam-macam cerita saya dengar kamu bercakap dan tulis tentang saya. Pada mulut netizen yang mula buat cerita ini, silalah merangkak di sana (akhirat) untuk minta maaf dengan saya," seru Fiza. "Banyak hati nak kena jaga. Jangan sibuk jaga tepi kain orang dan fitnah orang bercinta tanpa usul periksa! Akhirnya diri sendiri yang malu. Seronok ke dapat kumpul semua dosa-dosa saya? Tak pasal-pasal semua pahala kamu, saya yang dapat. Terima kasih semua."

Instagram

Foto Engku Emran Dikira Bareng Anak Fiza Halim

Adapun dugaan selingkuh itu bermula setelah Emran pamer foto bersama dua gadis muda yang dikira anak Fiza. Namun Fiza menegaskan kalau dua gadis tersebut bukanlah anaknya. Selain itu, ia mengaku tak kenal dengan Emran.


"Tolong hentikan tular dan fitnah kamu semua! Saya tidak nampak mana serupanya muka anak saya dengan pihak yang kamu kaitkan itu. Jauh beza sama sekali," tegas Fiza. "Saya sendiri tidak pernah kenal pun Engku Emran dan hanya mengetahui mengenai dirinya dengan bekas isterinya iaitu Erra Fazira dan Laudya Cinta Bella pun di TikTok. Saya pelik bila keluar cerita Engku Emran dipercayai membawa anak-anak saya keluar sedangkan mereka tidak boleh keluar rumah sesuka hati pun. Tidak logik jika Engku Emran bawa anak-anak saya keluar tanpa pengetahuan saya."

Fiza menyadari kalau sudah jadi resiko publik figur untuk dinilai oleh netizen. Namun ia siap ambil tindakan jika hujatan dan tudingan dirinya selingkuh dengan Emran itu masih berlanjut.

"Saya sudah 25 tahun berkecimpung dalam dunia seni dan terima apa saja kecaman netizen. Saya hidup dengan dunia sendiri dan tak kacau hidup orang pun," terangnya. "Saya malas nak bersuara, tapi kamu semua makin melampau. Semakin hari semakin menjadi-jadi! Headline (tajuk berita) yang berbaur fitnah juga akan diambil tindakan. Jangan main sedan sahaja jari menulis tentang qada dan qadar orang. Menulis seperti orang yang tiada perasaan. Jangan sampai saya ambil tindakan. Sebab sekarang ini sudah ada akta baharu. Jangan cakap saya tidak beritahu ya."

(wk/riaw)

Follow Berita WowKeren.com di Google News

You can share this post!

Rekomendasi Artikel
Berita Terkait